Doğu Ekspresi Bilet Nasıl Alınır?


Son yılların özellikle kış aylarının popüleri haline gelen, ve bence, herkesin bu deneyimi hayatında en az bir kez yaşaması gereken bir yolculuk Doğu Ekspresi. Kimisi her kış geleneksel seyahat haline getirmiş bile. Yazının devamında sizlere tüm detaylarıyla bilet bulma koşturmacasından bahsedeceğim.

Bilet almanın ya da daha doğru bir terimle bilet bulmanın tam bir işkence olduğunu söylememe gerek yoktur sanırım. Zira biletler satışa çıkar çıkmaz tükenmesinin başka bir açıklaması olamaz. :) Peki biz nasıl bilet bulduk? Öncelikle 'Eybis' adındaki demir yolları taşımacılığının sunduğu uygulamayı telefonunuza mutlaka indirmenizi öneririm.
Biletler en fazla 30 gün sonrasına kadar satışa çıkarılabiliyor. Yani 20 Şubat'ta almak istediğiniz bilet 20 Ocak'ta satışa çıkacak demek oluyor. İşin kötü yanı, biletlerin satışa çıkacağı tam bir saat yok. Gece yarısından sonra 00.00 ila 04.00 arası herhangi bir saat satışa sunulabilir. Bunun nedeni, trenin numaralandırılma ve biletleri satışa açma işleminden kaynaklanıyormuş. Bu da eğer gerçekten Doğu Ekspresi seyahati yapmak istiyorsanız, bütün gece size uyku yok demek oluyor. Tabii biletler satışa çıkar çıkmaz almak için yetişebilirseniz.


Eğer dört kişilik kompartman bileti arıyorsanız işiniz gerçekten zor ama imkansız değil! Gece boyu ya bilgisayardan ya da telefondan pek kalkmamanız ve sayfayı sürekli yenilemeniz gerekiyor. Açıkça söylemek gerekirse ben uykusuz geçen gecelerimin sonunda hiçbirinde olumlu sonuç alamadım. Çünkü her seferinde biletlerin çoktan satılmış olduğunu ya da kompartmanlarda 1-2 kişilik boş yer varken yakalayabildim. Tabii bu sizin de başınıza gelebilir demek olmuyor. Bana öyle denk gelmiş de olabilir. Bütün gece uyumayıp bilet alan çok kişi tanıyorum. Bu arada önemli bir yere daha değinmek istiyorum, biletlerin satışa çıkar çıkmaz satılmış olmasının bir diğer nedeni de tur firmalarının bu biletleri alıyor olması.

Peki ben nasıl bilet buldum? Özetle, iptal bilet kovaladım. Şöyle ki, bazen tur firmaları aldıkları dört kişilik kompartman biletlerini satamayınca biletleri iptal ediyor. Tabii sadece tur firmaları için değil, aldığı tarihte başka önemli işi çıkmış olan ya da gidemeyenler de biletlerini iptal ediyor. Dolayısıyla özellikle yakın zamanda dört kişilik bilet bulmak o kadar da zor değil. Ben 'Eybis' uygulamasından sürekli her tarihi tek tek incelerken 1 Ocak'ta bir anda 4-5 kompartmanın biletlerini iptal ettiği gördüm. Muhtemelen bir tur firması biletlerin satışını gerçekleştiremediği için iptal ettirdiklerini düşünüyorum.


Sadece Ankara-Kars yönüne bakıp da bilet aramayın bence. Kars-Ankara yönünde bilet bulma şansınızın daha yüksek olduğunu söyleyeyim. Biz Kars-Ankara yönlü Doğu Ekspresiyle seyahat ettik. Eğer esnek bir zamana sahipseniz, tarih önemli değil, bilet bulalım yeter diyorsanız kesinlikle yakın zamanlı bilet tarihlerini sık sık kontrol edin derim.  Bilet alırken TC numaralarını yanınızda bulundurmayı unutmayın!

Uygulama ve internet üzerinden satış yapılan biletlerin detaylarını not etmeden geçmek istemedim. Çünkü bilet alırken işinize yarayacak terimler 'pulman bilet' ya da 'örtülü kuşetli' bilet ne demek bilmelisiniz. Ben Doğu Ekspresi için bilet koşturma aşamasına gelene kadar bunların ne demek olduğunu bilmiyordum.


Örtülü kuşetli vagon nedir?
Bilet bulması işkence olan dört kişilik yataklı kompartman. Örtülü kuşetli denmesinin nedeni yatak örtüsü + yastık ve pike dağıtılıyor olması. Pulmanlarda böyle bir seçecek yok. Kişi başı ücret 77,5 TL. Biz üç arkadaş gittik, yanımıza yabancı biri gelmesin diye dört kişilik bilet alıp kompartmanı kendimize kapattık. Geceleri kız-erkek ayrımı yapılıyor adında bir bilgi kirliliği mevcut lakin öyle bir şey yok. Eğer eşinizle gidecek olursanız iki erkek iki kız ya da üç kız bir erkek şeklinde dört kişilik bilet alarak kompartmanı kendinize kapatabilirsiniz.


Pulman vagon nedir?
Bildiğimiz 2+1 otobüs tipi koltuk yerleşimli vagon. Pulman ücreti kişi başı 58 TL. Bilet bulması kolay çünkü fazla talep yok. 24 saatlik bir yolculuğun sürekli oturarak geçmesi pek bir eziyetli olur sanıyorum.

2 yataklı vagon nedir?
2 yataklı vagon sadece Turistik Doğu Ekspresi treninde mevcut. Turistik Doğu Ekspresi normal Doğu Ekspresi'nden daha farklı işliyor. 2 yataklı vagonlarda ekstradan masa, minibar ve lavabo bulunuyor. Tek kişi gidecek olursanız 480 TL ama kompartman iki kişilik olmasına rağmen sadece size kapatılıyor. Yani ikinci bileti almanıza gerek yok çünkü satışa sunulmuyor. İki kişi gidecek olursanız kişi başı 300 TL oluyor. Yani 600 TL ödemeniz gerekiyor. Turistik Doğu Ekspresi ve Doğu Ekspresi arasındaki farklı ve daha detaylı bilgiler için buraya tıklayın.


Yemekli vagon nedir?
Diğer adıyla yemekhane. Buradan koltuk satın alamıyorsunuz lakin çay-kahve içmek için gelebilirsiniz. Ayrıca uygun fiyatlarda yemek çeşitleri de mevcut. Bu vagona dışarıdan yiyecek ya da içecek sokması yasak. Eğer kendiniz için dışarıdan yiyecek içecek aldıysanız kendi kompartmanlarınızda yemeniz gerek.

Doğu Ekspresinde neler yaşadık, ihtiyaç listesi neler, daha detaylı bilgi için buraya tıklayarak yazımıza göz atmanızı tavsiye ederim!

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2 yorum